Never walk alone över bron

Gerry and the Pacemakers på storebror Stefans rullbandspelare och låten "You never walk alone" är en låt jag minns från min barndom på Berggatan 2 i Ryd.
Under flera år har supporterskaran på Trojavallen (och nu även på Härliden) var stor och stöttande till RSK.
De flesta fotbollsåren har jag spelat i Ryd men ett par utflykter har det blivit.
Tillbaka till You never walk alone.
Det är en låt som gör alla Liverpool-supportrar glada.
Jag fattar att det var stort att vinna finalen av Champions League.
Jag har två svärsöner som håller på Liverpool och som pratar om diverse titlar och framgångar.
Jag vill inte på något sätt "tjabba emot" dessa två men killen på bilden här intill (d v s jag) har också en stor titel som röd/vit spelare.
Om de slår i idrottshistoriska böcker kommer de att finna att svärfar är Ölandsmästare i fotboll.
F:et på bröstet står för Färjestadens GoIF.
Jag bodde visserligen i Kalmar men tränade och spelade med Färjestaden. Vi var bra och lirade i dåtidens division IV. Vi höll oss kvar i serien detta år och blev alltså Ölandsmästare.
Titeln vanns 1981.
Spelplats: Högsrums IP.
Motståndare: IFK Borgholm.
Resultat: 7-3 till oss.
Var man med i Färjestadens röd/vita gäng gällde också devisen: You never walk alone - fast vi som bodde i Kalmar la alltid till: You never walk alone - men först måste du åka över bron!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En klocka visar om ni är med er tid

Det var så här det började

Hej, Hej Goding