Hej, Hej Goding

"Låg i mitt tält
Läste Fib/Aktuellt"

Det finns vissa textrader som Du aldrig glömmer.
Det här är två.
Från Trasthinis första LP:skiva "Hej, Hej Goding".

Ingemar Trasthe, Tomas Sandberg, Göran Strandh, Vincent Nilsson, Sven Erik Hansen och Stig Lennart Ohlsson var lite av idoler när jag var liten. Att få höra dem repetera i Ryds Folkets Hus var stort.

Och så kom då den orange-färgade LP:n med Hej, Hej Goding som titelspår. Det var ännu större.

Jag har andra textrader som jag aldrig blir av med.
Wizex:
Kila med mig till Kinna och köp
två kilo kärlek på försök
Tuta på taxi så får vi transport
Tanka i Tranås
Det går ganska fort

Thorleifs:
Det är raka rör och ös till bäng
På min che, che, cheva

Grönwalls:
Du ringde från Flen
och sa att Du var sen

Själv har jag skrivit två dansbands-låtar och mest nöjd är jag med några rader i "Aldrig någonsin".
Vid horisonten
Segel i vind
Kärleken viskar
Tätt intill din kind

Men det finns inte en enda människa som kommer att minnas de raderna om 30 år - inte ens om en vecka är det någon som kommer ihåg dem. Raderna saknar det där lilla extra av Flen, bäng, Kinna och Fib/Aktuellt. Jag är en riktig amatör...






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En klocka visar om ni är med er tid

Det var så här det började