Full gas i Tröjemåla skola

Ryds MK tog över Tröjemåla skola och gjorde bland annat en fantastisk bilbana i två av klassrummen.
Alf Trasthe och Inge Nilsson var alltid där och pratade motorer, hästkrafter och bilmodeller.

Bilden till reportage här intill är tagen på Fridafors Bilservice och med stora rallycross-stjärnan Lars Karlsson som huvudrollsinnehavare.

Jag följde Lasse och rapporterade i Smålandsposten och då var t ex Svampabanan i Tomelilla ett ställe där tävlingarna avgjordes.

Det fanns förstås många profiler vid denna tidpunkt i RMK. En annan var Kjell Karlsson (ishockeymålvakten) som var en hejare på grusvägarna.

Jag gjorde ett reportage även om Kjell och då var det en tävling i Svängsta där jag var med som kartläsare. Det blev en topp-tre-placering även om jag lyckades få till en transportprick eller vad det heter för för sen ankomst till en specialsträcka.

Många av Kjells fans hade roligt åt att jag skulle vara kartläsare och när jag kom till bilen hade någon lustigkurre satt en blöja på dörrhandtaget på min sida. Skit-kul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En klocka visar om ni är med er tid

Det var så här det började

Hej, Hej Goding